برگزاری کارگاه گفتگوی تحلیلی ( مردم خزانه دولت )

استان گیلان
به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه گیلان و آغاز دهه شکوهمند فجر انقلاب اسلامی

برگزاری کارگاه گفتگوی تحلیلی ( مردم خزانه دولت )

کارگاه (مردم خزانه دولت ) روایت گسست دولت از مردم در تاریخ معاصر ایران

به گزارش واحد رسانه و ارتباطات بسیج اساتید استان گیلان، کارگاه گفتگوی تحلیلی (مردم  خزانه  دولت) به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی توسط کانون بسیج اساتید دانشگاه گیلان برگزار شد.

این کارگاه تحلیلی با حضور استاد مظفر نامدار (عضو سابق پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) و اساتید بسیجی دانشگاه های رشت در دانشگاه گیلان به صورت حضوری و مجازی  تشکیل گردید.

در این کازگاه استاد مظفر نامدار ضمن تجلیل و گرامیداشت مکتب بزرگ انقلاب اسلامی و فرارسیدن آیام الله دهه فجر گفت: مردم خزانه دولت هستند و پایه و اساس حکومت اسلامی مبتنی بر این فهم استوار یافته است.ولی نباید این روایت را اقتباس شده از فرهنگ برآمده از غرب دانست. زیرا شواهد در متن تاریخی ایران بیانگر این مهم است که این روایت از اسلام دریافت شده  و چه در نظر و چه در عمل در تواریخی همچون عصر صفویه به عمل تجربه شده وآثار مثبتی نیز از خود به یادگار داشته است و می توانیم این ادعا را داشته باشیم که دمکراسی در غرب برداشتی هویتی  از همین فرهنگ متعالی بوده است . 

ایشان افزودند: این گفتمان که هر چه داریم از غرب است یا برای پیشرفت باید فرق سر تا نوک پا غربی شویم  به واسطه میدان داری جوشن فکرانی است که به اشتباه عنوان روشن فکر با خود یدک می کشند و با این که این فرهنگ نقایصی گسترده  دارد همچنان آن را تنها بدیل فرهنگی هویتی معرفی می نمایند.

این کارگاه در دو نشست برگزار شد که نشست اول آن در تاریخ 11بهمن 1400تشکیل  و نشست دوم آن در 13 بهمن 1400 برگزار می گردد.

2346

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.