وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند ارتباط هدفمند است

استان گیلان
در نشست هم اندیشی «گفتمان سازی وحدت حوزه و دانشگاه» در استان گیلان مطرح شد

وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند ارتباط هدفمند است

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در نشست هم اندیشی «گفتمان سازی وحدت حوزه و دانشگاه»استان گیلان که به همت بسیج اساتید استان گیلان ، بسیج دانشجویی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای استان برگزار شد اظهار کرد: گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین و ارزشی ترین گفتمان پس از انقلاب اسلامی است.

به گزارش نهضت استادی بسیج استان گیلان،به مناسبت شهادت دکتر مفتح، نشست گفتمان سازی وحدت حوزه و دانشگاه  به همت بسیج اساتید استان گیلان ، بسیج دانشجویی و دانشگاه آزاداسلامی استان گیلان و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای استان برگزار شد.

در این نشست، آیت الله رسول فلاحتی  نماینده ولی فقیه در استان گیلان  اظهار کرد: گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین و ارزشی ترین گفتمان پس از انقلاب اسلامی است.

وی وجود این گفتمان را زمینه ساز درک متقابل حوزه و دانشگاه از هم عنوان کرد و افزود: بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در زمینه وحدت میان حوزه و دانشگاه می‌تواند افق روشنی برای این دو مرکز عملی برای رسیدن به این نقطه ترسیم کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره رشد و تقویت حوزه و دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی، گفت: سطح مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست امروز مراکز علمی و دانشگاهی ایران در رشد فراوانی در سطح جهانی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در حوزه ارزش‌های انسانی و دانشگاه‌ها در عرصه تعالی مادی جامعه فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: بر همین اساس برای رسیدن به نقطه مطلوب و نیازمند وجود وحدت میان حوزه و دانشگاه هستیم.

امام جمعه رشت کسب علم را مایه رسیدن انسان به کمال و سعادت دانست و ادامه داد: ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه زمینه حرکت جامعه در مسیر تعالی بشر را فراوان می‌کند این دو مرکز علمی می‌توانند فضای مادی و معنوی جامعه را به سمت تعالی هدایت کنند.

ضرورت حضور حوزویان در عرصه‌های جهانی

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب هدف از ایجاد دانشگاه، دین زدایی و مبارزه دین بود، گفت: به همین دلیل شاهد بودیم که برخی چهره‌های حوزه وارد دانشگاه شده تا از تحقق این هدف در دانشگاه‌ها جلوگیری کنند.

آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه وجود درک متقابل میان حوزه و دانشگاه نیز یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شاهد هستیم به واسطه حضور چهره‌های حوزوی در دانشگاه زمینه انتقال ارزش‌های اخلاقی و معنوی فراهم شده است.

وی با تأکید بر اینکه وجود وحدت میان حوزه و دانشگاه‌ها از عوامل شکست دشمن است، گفت: شرایط امروز این دو مرکز علمی رضایت بخش است اما کافی نیست و باید بتوانیم به دانش روز جهانی دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دانشگاه باید از محیط طلبگی شناخت داشته باشد، اظهار کرد: از سوی دیگر حوزویان نیز باید شناخت و درک مناسبی نسبت به حوزه علمی و دانشگاهی داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت حضور حوزویان در عرصه‌های جهانی نیز تأکید کرد و ادامه داد: حضور درست و عالمانه حوزویان در دانشگاه نباید به معنای دخالت باشد بلکه می‌تواند زمینه ساز ترویج ارزش‌های اخلاقی شود.

در ادامه دکتر محمد دوستار، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ؛ حجت الاسلام دکتر کریمیان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت؛ دکتر مهرداد توکلی راد، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان گیلان و حجت الاسلام صفوی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان  به بیان نکاتی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

در پایان توسط بسیج اساتید استان گیلان آیین تجلیل  از نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه قدس گیلان و 5  استاد نخبه دانشگاهی نیز برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.