"مسیر نادرست"

استان گیلان
یادداشت دکتر عمران علیزاده استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد رشت با موضوع:

"مسیر نادرست"

مراقب بازی در زمین براندازان تجزیه طلب باشند و اسیر واژه های پر از یاس و نا امیدی نشوند. تشخیص به موقع و درمان صحیح غده سرطانی "نفوذ" مانند دُمّل چرکین "فساد" با همکاری و اعتماد ملت و حکومت حاصل می گردد.

به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان گیلان، دکتر عمران علیزاده استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در یادداشتی با عنوان " مسیر نادرست" به  نفوذ در فرهنگ رفتاری مردم ایران پرداخته است.
در یادداشت این استاد دانشگاه آمده است:

از سالها پیش، نظام جمهوری اسلامی ایران با شناخت، معرفی و مبارزه با "فساد" بعنوان یکی از بیماریهای مزمن مدیریتی کشور سعی در درمان مهمترین عامل برهم زننده آرامش روانی جامعه داشت. در این میان عده ای با طرح موضوع "فساد ساختاری"  با ایجاد مسیری نادرست سعی در نهادینه کردن این گفتمان در جامعه داشتند که کل ساختار نظام سیاسی در ایران دچار فساد شده و اصولا حیات این ساختار به حفظ  شبکه فساد وابسته است.
خروجی این گفتمان این بود که این ساختار اصلاح ناپذیر است و برای مبارزه با فساد باید حاکمیت جمهوری اسلامی ایران دچار فروپاشی شود.این یکی از راههای براندازی جمهوری اسلامی با به صفر رساندن اعتماد عمومی جامعه بود.
بدنبال شهادت دانشمند برجسته کشورمان شهید فخری زاده همان جریان برانداز روی پروژه "نفوذ ساختاری" کار میکنند.
خروجی این گفتمان این است که در همه ساختار نظام سیاسی ایران خصوصا نهادهای امنیتی شبکه گسترده ای از نفوذیهای دشمن قرار دارند که هرگاه اراده کنند میتوانند ضربات جبران ناپذیری به امنیت ملی وارد نمایند و همچنان دست نخورده باقی بمانند.
خروجی این مبحث به صفر رساندن اعتماد عمومی و نهایتا فروپاشی ساختار امنیتی ،براندازی و تجزیه کشور خواهد بود.
متاسفانه باید گفت برخی رقابتهای سیاسی برای رسیدن به منافع کوتاه مدت خواسته یا ناخواسته در حال دامن زدن به این گفتمان نادرست است.
 نفوذیها در تمام نهادهای حاکمیتی کشورها از جمله نهادهای امنیتی امکان رخنه دارند.
نمونه بارز آن "گونن سوگو" وزیر انرژی اسبق رژیم صهیونیستی ست که اطلاعات حساسی از زیر ساختهای حیاتی این رژیم را به ایران منتقل نمود .
این امر مسئله ای طبیعی ست. با افزایش سطح قدرت یک کشور امکان گستردگی نفوذ در آن افزایش میابد اما عمق نفوذ در کشورهای قدرتمند به اندازه ای نیست که به ساختار نظام سیاسی آسیبی وارد کند.
جامعه نخبگی کشور در این روزهای حساس باید
مراقب بازی در زمین براندازان تجزیه طلب باشند و اسیر واژه های پر از یاس و نا امیدی نشوند.
تشخیص به موقع و درمان صحیح غده سرطانی "نفوذ" مانند دُمّل چرکین "فساد" با همکاری و اعتماد ملت و حکومت حاصل میگردد.

دکتر عمران علیزاده
استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

روابط عمومی بسیج اساتید استان گیلان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.