بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان گیلان صادر شد

استان گیلان
به مناسبت روز سیزدهم آبان و روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی و هفته وحدت

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان گیلان صادر شد

13 آبان، یادآور یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ حماسی جوانان مسلمان ایران در مبارزه با استکبار جهانی و ایادی آن است.

به گزارش روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان گیلان؛ بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان گیلان به مناسبت روز سیزدهم آبان و روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی و هفته وحدت صادر شد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

13آبان، یادآور یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ حماسی جوانان مسلمان ایران در مبارزه با استکبار جهانی و ایادی آن است.
در این روز الهی، جوانان و نوجوانان ایران اسلامی، یاد و خاطره مبارزات تاریخی ملت خود با رژیم ستمشاهی و اربابان شیطانی آن را گرامی می دارند. در سال 1343 رژیم طاغوتی پهلوی کوشید با تصویب قانون کاپیتولاسیون، سرسپردگی روزافزون خویش را به اربابانش نشان دهد، اما وقتی با افشاگری روشنگرانه حضرت امام خمینی(ره) مواجه شد و از همراهی ملت بیدار ایران با رهبر الهی خویش به هراس افتاد، در روز سیزدهم آبان ماه 1343 دست به تبعید حضرت امام خمینی(ره) زد.

با این حال، رشد و بالندگی فرزندان معنوی امام خمینی(ره)، خواب خوش عمال استکبار را پریشان ساخت و نهضت بیداری ملت ایران، روز به روز فراگیرتر شد. تا جائی که ضربه‌های امواج توفنده آن، در صحنه 13آبان 1357 کاخ ستمشاهی رژیم پهلوی را به لرزه در آورد. در آن روز دانش‌آموزانی که در مکتب حضرت امام(ره) پرورش یافته بودند، سینه‌های خویش را در برابر گلوله‌های مرگبار طاغوت، سپر کردند تا نهال انقلاب اسلامی را بارور سازند.
در سیزدهم آبان 1358 نیز فرزندان خمینی کبیر(ره) با فتح لانه جاسوسی، سیلی دیگری بر گونه‌های استکبار جهانی کوبیدند تا برای همیشه رؤیای بازگشت به ایران اسلامی را فراموش کند.
امروز ملت فهیم، مسلمان و انقلابی ایران و به ویژه نوجوانان و جوانان دانش آموز و دانشجو در حالی به گرامیداشت مجاهدت‌های تاریخی خود می پردازند که ملتهای مستضعف، در اقصی نقاط گیتی بیدار گشته و علیه حکومت‌های جور به حرکت در آمده اند. در 13 آبان امسال، دانش آموزان و جوانان امت اسلامی، پیروزی ملل مستضعف بر استکبار را نوید می دهند.
سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است، بخصوص آنکه چهارده سال بعداز تبعید حضرت امام (ره) در همین روز (۱۳ آبان ۱۳۵۷) فرزندان امام و صدها دانش آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان های اطراف با شعار “درود بر خمینی” و “مرگ بر شاه” پایه های حکومت را به لرزه در آوردند و با گلوله های مأموران شاه به خاک و خون غلتیدند.
امسال ملت شریف و مسلمان جهان مقارن با سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وفرزند گرامیش امام صادق علیه السلام در سالروز مبارزه با استکبار ستیزی باتاسی از پیامبر گرامی اسلام مشت خویش را محکم تر از همیشه به طرف استکبار جهانی ، که ازسرضعف وبی خردی،به توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام پرداخته،نشانه گرفته ،تا به مدد توجهات الهی و وحدت مسلمانان جهان،این بار بت های بی هویت وتفکرات سخیف و پوشالی آنها فروریزد ،باشد که به دعای حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف وهدایت ولی امرمسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای دامت ظله العالی،استکبار وایادیش درذلت هرچه تمام تر،سرنگون ومتلاشی گردند وملت های مستضعف بابیداری کامل حکومت وجود نازنین امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف راازمحضر الهی خواستار وشاهد باشند.
ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم
ازاین رو همه دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان،استان گیلان،با وحدت و یکپارچگی،ضمن گرامیداشت یوم الله سیزده آبان،عشق خویش به پیامبر بت شکن اسلام واهل بیت طاهرش را از اعماق وجود ابراز داشته ویکپارچه نسبت به استکبار به ویژه در رأس آن آمریکای جهان خوار و ایادی واذناب کم خرد وبی فرهنگش به ویژه رئیس جمهور کوته فکر وغیرمتمدن فرانسه ابراز انزجار می نماید.
کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان گیلان.

روابط عمومی بسیج اساتید استان گیلان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.