صدور اولین نامه مطالبه گری تخصصی جنبش استادی استان گیلان خطاب به استاندار گیلان پیرامون جهش تولید

استان گیلان

صدور اولین نامه مطالبه گری تخصصی جنبش استادی استان گیلان خطاب به استاندار گیلان پیرامون جهش تولید

جناب آقای استاندار! در آستانه نیمه دوم سال ۹۹ قرار داریم و فرصت ها از دست می رود. جنبش استادی استان گیلان از شما می خواهد اقدامات عملی و برنامه خود را برای تحقق جهش تولید و کاهش موانع؛ به آحاد مردم و به خصوص جامعه علمی و دانشگاهی گیلان گزارش فرمایید تا از چگونگی فعالیتهای انجام شده مطلع شده و برای برون رفت از وضعیت ناگوار موجود اقدامی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان گیلان ، نامه سرگشاده  ۲۰۰ استاد دانشگاه به استاندار گیلان پیرامون جهش تولید از سوی شورای تبیین مواضع و دفتر مطالعات راهبردی بسیج اساتید استان منتشر شد. متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس ارسلان زارع

استاندار محترم استان گیلان

سلام علیکم

با احترام

ضمن عرض خسته نباید، همانگونه که استحضار دارید مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند و همچنین اذعان دارید که بخش عظیمی از صنایع استان به علل مختلف تعطیل و یا نیمه تعطیل است،  ثباتی در قیمت اجناس وجود ندارد و عدم نظارت و کنترل بازار به افزایش لجام گسیخته قیمت ها افزوده است و همین مسائل باعث شده است هزاران خانوار مستضعف گیلانی در سختی و رنج و مشکلات معیشتی زندگی بگذرانند.

جناب آقای استاندار! استان زرخیز و سرسبز گیلان دارای مزیت های فراوانی مانند حمل و نقل بین‌المللی زمینی، هوایی، ریلی و دریایی و مواهب بی نظیری چون جنگل، دریا، طبیعت بکر و محصولات کشاوزری  انحصاری مانند برنج، بادام، زیتون، چای، ابریشم، فندق و امثال آن است که در صورت داشتن برنامه و حمایت های حاکمیتی نه تنها قادر است فقر و بیکاری را در سرزمین خود ریشه کن کند بلکه این توان را دارد تا بسیاری از مشکلات معیشتی کشور را نیز برطرف سازد و مسیری بی همتا برای رفع تحریم ها باشد؛ اما متاسفانه تاکنون اقدام درخور توجه و شایسته ی سال جهش تولید، نه در صنایع تبدیلی و دارای ارزش افزوده برای تولیدات انحصاری و بومی استان ایجاد شده است که اشتغال پایدار و انبوه برای فرزندانمان ایجاد کند و نه فکری اساسی و راهگشا به حال صنایع موجود تعطیل و نیمه تعطیل استان شده است.

جناب آقای زارع!  شما در جایگاهی قرار گرفته اید که اولین استاندار شهید کشور به عنوان استاندار مکتبی و انقلابی در آن قرار داشته است. شما پاسدار و وارث خون هزاران شهید گلگون کفن کشور هستید. از جناب عالی انتظار است التیام بخش رنج و آلام هزاران انسان محروم، بی بضاعت و ستمدیده استان باشید که در عین داشتن بسیاری از مواهب الهی و مزیت های خارق العاده پیشرفت، در تنگدستی و رنج  و سختی زندگی می کنند. مردم شایسته ای که در همه‌ میدانهای مبارزه با دشمنان خود حاضر بوده اند و در تمام فراز و فرودها و تحولات پیچیده سیاسی و هجمه‌ همه جانبه دشمنان لحظه ای از همراهی وحمایت نظام جمهوری اسلامی فرو گذار نکرده اند و با حضور بی بدیل خود در همه‌ عرصه‌ها از جمله صحنه انتخابات موجبات خدمتگزاری خادمان خود را میسر ساخته اند. این ملت بزرگ و انقلابی استحقاق کار و تلاش خستگی ناپذیر مدیران کشوری و استانی  را دارد.

جناب آقای استاندار! در آستانه نیمه دوم  سال ۱۳۹۹ قرار داریم و فرصت ها از دست می رود؛  جنبش استادی استان گیلان از شما می خواهد اقدامات عملی و برنامه خود را برای تحقق جهش تولید و کاهش موانع؛ به آحاد مردم و به خصوص جامعه علمی و دانشگاهی گیلان گزارش فرمایید تا از چگونگی فعالیتهای انجام شده مطلع شده و برای برون رفت از وضعیت ناگوار موجود اقدامی صورت گیرد.

جناب آقای زارع، ما استادان بسیجی و پیشگامان عرصه علم، دانش و فناوری استان گیلان آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت های موجود استان تمام تلاش خود را برای کمک به مدیران خدوم و مومن بکار گیریم و درصورت تمایل با ارائه طرح ها و راهکارهای اجرایی به حل معضلات و مسائل استان خود کمک نماییم. البته در این مسیر و طی هفته های آینده مطالبه گری تخصصی و موضوعی را از مدیران مربوطه خواهیم داشت و کلان راه کارهایی برای بازنمودن گره های حاد ارائه خواهیم نمود. امیدواریم این آغازی بر ارتباط موثر و عملی جامعه نخبگان انقلابی با مدیران استان باشد.  ان شاء الله

با آرزوی  توفیق برای همه‌ خدمتگزاران ملت سرافراز ایران

۲۸ مرداد ۱۳۹۹

روابط عمومی بسیج اساتید استان گیلان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.