راه اندازی پویش رحمدل با هدف دستگیری از فقرا و گسترش فرهنگ و منش رحمدلی و شفقت در آستانه ماه مبارک رمضان

استان گیلان

راه اندازی پویش رحمدل با هدف دستگیری از فقرا و گسترش فرهنگ و منش رحمدلی و شفقت در آستانه ماه مبارک رمضان

25 فروردین ماه سالروز خاطره سبز شاعرانقلابی دکتر غلامرضا رحمدل شرفشادهی، استاد پر افتخار بسیجی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان و موسس بسیج اساتید گیلان است.به یاد آن مرحوم و در راستای فرمان مقام معظم رهبری ( مدظله ) مبنی بر اجرای رزمایش کمک و مساوات به نیازمندان ، " پویش رحمدل " را با هدف دستگیری از فقرا و گسترش فرهنگ و منش رحمدلی و شفقت در آستانه ماه مبارک رمضان به یاری خداوند متعال اجرا خواهند نمود.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان گیلان، به مناسبت یازدهمین سال درگذشت دکتر غلامرضا رحمدل، موسسس بسیج اساتید گیلان؛ سازمان بسیج اساتید استان با انتشار یک یادنگاشت یاد مرحوم رحمدل را گرامی و پویش رحمدل را با هدف دستگیری از فقرا راه اندازی کرد.

 

25 فروردین ماه سالروز خاطره سبز شاعرانقلابی دکتر غلامرضا رحمدل شرفشادهی، استاد پر افتخار بسیجی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان و موسس بسیج اساتید گیلان است. دکتر غلامرضا رحمدل استادی در تراز انقلاب اسلامی بود. عاشقانه بسیجی بود و به بسیج عشق می ورزید. شهادت برای دکتر رحمدل شهدی گوارا بود که با سروده هایش مخاطبانش را سیراب می کرد و  روح خسته اش را آرام می ساخت.

در تاریخ کوتاه ولی سراسر بالندگی وشکوه انقلاب اسلامی، شاعران بزرگی قد برافراشته اند که نامشان همواره به نیکی و عظمت یاد خواهد شد. مرحوم دکتر غلامرضا رحمدل از آن گروه است. رحمدل گیل مردی پاک و آزاده بود که صلابت امواج کوبنده ی دریا را داشت و طراوت و سرسبزی جنگل. لبخند مهربانش خاطره صبح بود و لطافت شعرش، ترنم باران لحظه ای از وظیفه و تکلیفش کوتاهی نکرد همراه و همدم امام و رهبر و بسیج بود. قلبش با رزمندگان اسلام می تپید و روحش در معراج با شهیدان سیر می کرد.

روح لطیف او تحمل فراق یاران و عهد شکنی دوستان را نداشت از پیمان شکنی ها به فریاد بود و از دنیا طلبی بعضی ها بی قرار . دکتر رحمدل با آن که بعد از انقلاب بیشترین فعالیت علمی و ادبی خود را بر روی  دفاع مقدس و شعرهای آئینی و انقلابی متمرکز کرد، اما هرگز از مردم و درد و رنج آنها غافل نبود. در لابلای شعرهای دل‌انگیزش مصائب مردم و مصیبتهای انسان معاصر موج می‌زد. رحمدل سبکی ابداع کرد که از سرورآزادگان جهان آموخته بود. وی سبکی نو و بدیع از زندگی را برای دانشجویان و شاعران جوان به یادگار گذاشت. سبکی مفهومی، سبک زندگی، سبک رحمدل در زندگی، بودن بود نه زیستن، جریان داشتن بود نه راکد بودن، تلاش بود بود نه توقف، سبک رحمدل در زندگی سبکی جسورانه، عاشقانه و عارفانه بود.

استادان بسیجی استان گیلان هرساله یاد و نام آن استاد سربلند را به سیاقی گرامی داشته اند؛ امسال به علت شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان گردهمایی مرسوم وجود ندارد، بنابر این به یاد آن مرحوم و در راستای فرمان مقام معظم رهبری ( مدظله ) مبنی بر اجرای رزمایش کمک و مساوات به نیازمندان ،  " پویش رحمدل " را با هدف دستگیری از فقرا و گسترش فرهنگ و منش رحمدلی و شفقت در آستانه ماه مبارک رمضان به یاری خداوند متعال اجرا خواهند نمود.

  والسلام علی من التبع الهدی - 25/1/99

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.